s. 135 - citat fra Owens 1983: Aminuddins skole i Calcutta har med tiden skiftet navn fra Vidyalay over mandir til ashram - hermed markeres stærke bånd med en uddannelsesmæssig og religiøs hinduistisk tradition. Vægten lægges på det meditative, afsondrede - et sted hvor man søger oplysning i religiøs forstand.
samme side: også Nasir Moinuddin Dagar bestyrer en musikashram: Dhrupad Sangeet Ashram (i Calcutta/Rajasthan??)
s. 142: Sangitaratnakara 2.2.23-4 - om alap.
s. 153: Hinduistisk fortolkning af nom tom-stavelserne a, na, ta, ra: jyotisvarup nirakar: "the Formless in the appearance of light" (Imam). Ras Bhara Khan (17th cent.) - tilsvarende islamisk (sufi)-tolkning: a: "Gud (khoda) er én", aa: "Allah", ri: "O brud", na: "The ocean of love for God", rata: "Forening (med det guddommelige)", tanu "dig (Thee)", tu: "vasket/renset i kærlighedens ocean" = "forening (med det guddommelige)".
s. 154: dette mantra nævnes ofte som ophav til nom tom-stavelserne: "om ananta narayana hari om". Ritwik Sanyals lærere (Dagar) nævnede: nita tarana taarana narayana hari om. Talwandiwale siger: nita tarana taarana allah tero naam. - altså en islamisk forståelse af nom-tom-stavelserne.
s. 157: "Since in all cases the meaning that implicitly or explicitly emerges is a spiritual one, the performer is thus reminding the listener that his performance is not an entertainment, but an act of devotion or prayer"